BIBLIOTECA ON-LINE. De la autor la cititor

Martie 31, 2011

NR. 3/2011

Filed under: Fără categorie — ARP @ 10:00 pm

RĂZVAN DUCAN – „Epistole către Adrian Păunescu“


Cartea „Epistole către Adrian Păunescu Carte de iubire, a apărut la Editura Tipomur în colaborare cu Editura Noul Pământ din Tg. Mureş, în anul 1998. De atunci alte întâlniri fascinante cu Adrian Păunescu, puse cu râvnă şi încântare de subsemnatul pe hârtie, apărute în diverse publicaţii şi cărţi, au completat fericit suma informaţiilor şi sentimentelor mele împărtăşite sau neîmpărtăşite despre poetul „ tineretului în adidaşi şi al generaţiei în blugi”. Şi nu numai ale lor. Tocmai de aceea prezenta carte este o ediţie revăzută şi adăugită. Cărţii iniţiale, căreia i-am respectat conţinutul, aproape ad litteram, cu trăirile şi întâlnirile avute, i-am adăugat alte trăiri şi întâlniri cu Adrian Păunescu. Ea conţine şi poezii, antume şi postume, dedicate acestuia. >>>>

_____________

RĂZVAN DUCAN – „Dumnezeiescu Ardeal“


Cu ziduri niciodată surpate în noi,

Dave ţintuite pe căciuli de sare,

Contemporana matematică n-are atâtea zerouri după unu,

Să afle anul nostru de descălecare. >>>>

______________

RĂZVAN DUCAN – „Cele mai frumoase 100 poezii“


Ideea de a realiza această colecţie, “100 – Cele mai frumoase poezii”, mi-a venit de la o anecdotă cu un venerabil ajuns la o sută de ani şi care a fost întrebat de un reporter care e secretul longevităţii sale centenare? Răspunsul mucalit dat unei asemenea întrebări, “Ce mai înseamnă azi o sută”?, mi-a sugerat întrebarea “Ce mai înseamnă azi o sută de poeme din biografia unui autor?” >>>>

______________

VIRGIL ANDRONESCU – „Chipul tău blând coborât din icoane mă ţine strâns sub pleoapă“


Mi-a fost elev. I-am simtit flacara launtrica ascunsa într-o mâna de om cu ochii dusi în fundul capului,dar arzoi si cautatori. L-am încurajat si a debutat în revista scolara ,,Ecouri Dunarene’’, mai întâi cu proza scurta si apoi cu versuri din ce în ce mai sincere. O vreme a avut probleme cu sanatatea si a disparut din paginile saptamânale ale revistei. S-a întors apoi cu rugul suferintei biruit, plin de viata si dupa absolvire mi-au placut gândul si ambitia lui de a publica un volum de versuri. De doua ori a selectionat poezii pentru el, s-a zbatut cu greutatile vietii si ,,mâna de om’’ a biruit. Cu mâinile plapânde a venit la mine si mi-a întins ca pe o ofranda extrem de pretioasa, primul sau volum de versuri intitulat ,,Poezii’’. >>>>

TrackBack URI

Blog la WordPress.com.

